Medewerkeronderzoek
“Zonder loyale klanten geen loyale medewerkers, maar zonder loyale medewerkers ook geen loyale klanten”. Dat is het motto van Fresh Lines. Loyale en tevreden medewerkers zijn het fundament van een organisatie die kan en wil groeien. Tevreden medewerkers zorgen, naast loyale klanten, ook voor meer ondernemerschap binnen de organisatie, kennen minder verzuim en zullen zich ook harder inzetten voor thema’s die u als organisatie van belang vindt.
Betrek uw medewerkers!
Uw medewerkers kennen als geen ander uw organisatie. Want, wie kent u organisatie nou beter dan mensen die er dag, dag uit binnen werkzaam zijn? Daarom zijn hun meningen en ideeën van essentieel belang. Fresh Lines helpt met haar producten deze meningen en ideeën te categoriseren, zodoende dat u als organisatie optimaal met de inzichten van uw medewerkers aan de slag kan. Zo bereid u zich voor op een toekomst waarin uw organisatie slagvaardig is en de neuzen dezelfde kant op staan.
Wat doet Fresh Lines anders dan andere onderzoeksbureaus?
Fresh Lines werkt met een 4-tal belangrijke pijlers in haar onderzoek. Deze vier pijlers vertellen het totale verhaal van uw medewerkers. Niet alleen is het belangrijk om te weten hoe tevreden men is, maar bovenal wat de werkelijke drijfveren zijn om naar het werk te komen.
- Tevredenheid: hoe tevreden zijn uw medewerkers over hetgeen hen wordt aangeboden? U kunt hierbij denken aan werkzaamheden, arbeidsomstandigheden, arbeidsvoorwaarden, etc.
- Loyaliteit: hebben uw medewerkers een vertrekwens of juist niet? Tevens onderzoekt Fresh Lines de intrinsieke motivatie. Waarom komt iemand naar het werk?
- Toewijding: in hoeverre geloven uw medewerkers in hetgeen u als organisatie doet en creëert? Wordt de visie en missie geaccepteerd?
- Contributie: in hoeverre worden uw medewerkers in staat gesteld maximaal bij te dragen aan organisatiedoelstellingen?
Samen met u ontwerpen wij onderzoeksgroepen. Deze kunnen worden samengesteld uit teams of afdelingen. Zodoende weet u precies hoe elke onderzoeksgroep scoort en waar de aandachtspunten liggen binnen de organisatie. Wij verzorgen persoonlijke terugkoppelingen met deze onderzoeksgroepen om zo te komen tot een actieplan. Hierdoor wordt het medewerkertevredenheidsonderzoek een belangrijk onderdeel binnen de organisatie en heeft het maximaal effect.